Netflix jednak postawi na reklamy

Ostatni, jak i obecny rok nie był najlepszy dla Netflixa. Platforma odnotowuje znaczący spadek użytkowników, tylko w pierwszym kwartale 2022 roku Netflix stracił ponad 200 tysięcy klientów korzystających z usług streamingowych. Sytuacja firmy na giełdzie również nie jest najlepsza, na krótko po ogłoszeniu informacji dotyczącej spadku subskrybentów, akcje firmy straciły na wartości o kilkadziesiąt procent.

Wbrew wcześniejszym słowom, Netflix jednak zdecyduje się na reklamy.

Przed paroma miesiącami na jednej z konferencji prasowych, dyrektor finansowy Netflixa, Spencer Neumann pytany był o możliwość wprowadzenia tańszych pakietów, na których to podczas oglądania wyświetlane byłyby reklamy. Odpowiedź była jednoznaczna – platforma Netflix nie planuje wprowadzać tego rodzaju pakietów, jednak nie ma nic przeciwko reklamom. Jak się jednak okazuje, tego rodzaju pakiety zostaną jednak wprowadzone, a pomysł jest już testowany w niektórych krajach.

Z czego wynikają problemy Netflixa?

Niewątpliwie, jednym z większych problemów Netflixa jest jego konkurencja, która wyrosła jak grzyby po deszczu. Nie brakuje również uwag, że jakość udostępnianych filmów i seriali znacząco podupadła, a platforma na siłę stara się umieszczać w swoich produkcjach wątki ideologiczne i polityczne. Zupełnie inną drogę obrały serwisy konkurujące z Netflixem, które postanowiły postawić nie na ilość, lecz jakość.